2013-04-09

A csodaszer

így nevezik. 
Valószínűleg azért, mert elvileg nincsen vele semmi munka, csak kifújod, vársz, és leöblíted. 
És tényleg, szinte bármilyen felületen használható. 
Én a kádat, mosdókagylót, csaptelepeket, csempét, mosogatót, hűtő külsejét és belsejét, tűzhelyet, wc-t tisztítom ezzel (de a wc-re van még a tarsolyomban ennél is tutibb szerem), na és a rozsdamentes törölközőtartóra, wc-papír tartóra, és küszöbökre is ezt használom (ezt igazából nem tudom, hogy valóban rozsdamentes akármicsoda-e, vagy csak valami borítás ez rajta, de működik). 

A recept: 
2 dl ecet 
2 dl mosogatószer (ha koncentrátumot használsz, akkor elég egy deci is, de remélhetőleg később már ebből is házi készítésűd lesz) 
egy spriccelős flakon 

Az ecetet meglangyosítod, beleöntöd a spriccelős flakonba, majd hozzáadod a mosogatószert. 
Befújod vele az adott területet, és otthagyod. Nem árt az ablakot kinyitni, vagy a helyiségre rázárni az ajtót, mert veszett egy szaga van. :))) 
15 perc múlva visszamész (hivatalosan 5 perc alatt is hat, nem tudom, úgy még nem próbáltam), nedves szivaccsal lazán átdörzsölöd a felületet (tényleg csak a tudat miatt, mert az eredeti recept szerint erre nincs szükség, na de azért mégis.. :D), majd leöblíted. És kész is.:) Én szárazra szoktam törölni aztán, hogy lássam milyen szépen ragyog.:) Mintha új lenne.:)








Hozzáteszem, a nagypapám ősrégi gáztűzhelyét (ami évek óta nem volt rendesen megtakarítva) olyan könnyedén olyan csillivillire tisztítottam vele, hogy csuda. És a fürdőszobájában a 25-30 éves csempéje csak úgy ragyog tőle, hogy ha épp besüt a nap, akkor még az arcom körvonalát is látom benne. :)))

Moncsa megjegyzése: ez TÉNYLEG csodaszer, én egy jó ideig halogattam az elkészítését, mert kicsit szkeptikus voltam... Ne essetek ugyanebbe a hibába :)
Egyébként szerintem a sima mosogatószerrel is lehet 2:1 arényban keverni, ugyanolyan hatásos, és kevésbe habzik.

3 megjegyzés:

  1. Szuper és egyszerű ötlet - elkészítettem, kipróbáltam, és RAGYOG a fürdőszobában minden! :) Köszönöm, hogy megosztottad ezt a praktikát! Üdv:Eszter

    VálaszTörlés
  2. szia,veletlenul a pirosarany keszitehez kommenteltem,de ide szerettem volna.
    kiprobaltam valoban csodalatosan tisztit.
    a pirosarany allaga ize is finom lett.
    koszonom,nagyon hasznos oldalad van.

    VálaszTörlés